Executiv pentru situația în care, prin activitatea Patronatului, este necesară o persoană angajată care să o gestioneze.
Vicepreședinte Executiv – care să coordoneze practic câte o linie principală a activităților conform sectorului de dialog social.
Nouă poziții de Directori Executivi – care să coordoneze departamentele de proiecte și fonduri, de școlarizare și calificare – activități lucrative și care contribuie la suplimentarea veniturilor Patronatului – precum și pe cei regionali care ar trebui să contribuie la dezvoltarea națională a acestuia.
PR și Comunicare, o poziție responsabilă cu dezvoltarea imaginii Patronatului, cu prezentarea în media și publicului larg a activităților și realizărilor acestuia, necesar a fi ocupată de o persoană cu experiență în domeniul marketingului și a relațiilor publice; imaginea domeniului și a Patronatului este foarte importantă în atingerea țelurilor propuse.
În cadrul Secretariatului General, am în vedere introducerea unei poziții de secretar executiv, care să sprijine atât comunicarea în interiorul Patronatului, cât și cu terții și a unui departament juridic care să asigure derularea demersurilor juridice, modificări legislative etc. Acestea vor fi remunerate.
Comisiile de lucru vor fi: Comisia de dialog social, Comisia pentru relația cu mediul de afaceri, Comisia pentru relația cu autoritățile, Comisia de standardizare. Membrii acestora vor fi experți în fiecare domeniu necesar, salariați sau nu ai companiilor membre, remunerați sau voluntari, în funcție de situație; Șefii acestora vor fi persoane competente, desemnați în urma recomandărilor companiilor membre.
Toată structura și pozițiile propuse vor fi completate pe măsura dezvoltării Patronatului, a demarării proiectelor și acțiunilor propuse și a disponibilității financiare viitoare.